ponedeljek, 21. junij 2010

Horoskop je beden.

... ali Zakaj se tako vneto izogibam glupemu horoskopu.

Radio Krka, pol sedmih zjutraj, na poti v mesto. Napol zaliman in z željo po dozi kofeina se še brez možnosti razmišljanja peljem v mesto. Radio brenči in ker nisem sam v avtu, ne poslušam v mojem Get psyched izboru komadov, ampak je frekvenca naštimana na sto šest celih šest. Zakaj? Kdaj drugič, nekako itak ne maram poslušat radijskih postaj. No, komada je konec, potem pa... Horoskop.

Menjam. Direkt. Brez dileme. Kamorkoli. Zadnja stvar, ki bi jo sedajle poslušal, je napoved prihodnosti glede na položaj zvezd. Pa kdo se je spomnil te bedarije? Kako se lahko čuti sposobnega, da napove tvojo prihodnost? Sploh pa neki zavajajoči napotki, kako je treba tisti dan ravnati z denarjem, kakšno srečanje boš imel s simpatijo in kako ti bo padlo nebo na glavo. Koji kurac?

Kaj sploh je horoskop? Spletna stran www.e-horoskop.si je o tem zapisala naslednje:

Horoskop je shematski prikaz leg Sonca, Lune in drugih planetov na nebesni krogli ob določenem času (rojstvu, pomembnih dogodkih itd.). Beseda horoskop izvira iz grške besede “horoskopos” in pomeni pogled na uro oz. določen trenutek časa. Druga imena za horoskop so na primer zvezdna karta, astrološka karta, nebeški zemljevid in še in še.

Najpomembnejša planeta za umevanje horoskopa sta Sonce in Luna. Od Sonca, ki je najpomembnejši astrološki planet, je odvisno, kaj smo po horoskopu. Položaj Lune pa nam pove, kako se človek odziva na življenjske situacije, kot so na primer razpoloženje, spomin in tako dalje.

Horoskop je ponazorjen z Zodiakovim krogom. Zodiak je grška beseda, ki pomeni živalski krog in je najbolj razširjen simbol na svetu. Sestavljen je iz dvanajstih delov, kar ustreza dvanajstim ozvezdjem. Zodiak tvori dvanajst znakov in ti so Oven, Bik, Dvojčka, Rak, Lev, Devica, Tehtnica, Škorpijon, Strelec, Kozorog, Vodnar in Ribi.

Dandanes je horoskop del našega vsakdana. Kdo pa si zjutraj v časopisu ne prebere napovedi, kaj mu bo prinesel prihajajoči dan.

Jazst. Jazst si zjutrej ne preberem, kaj mi bo prinesel prihajajoči dan. Ker je neumno. Gre pač za nabijanje o prihodnosti glede na trenutni položaj zvezd. In to za širšo množico ljudi! Ne vem, kako lahko tolikim različnim posameznikom - katere povezuje le in samo čas rojstva - napoveš, kaj se jim bo zgodilo v tem dnevu, tednu, mesecu. A ni vsak sam svoje sreče kovač? Ne verjamem, da bi lahko življenja tako veliko različnih osebnosti šla po tako podobnih tirnicah.

Sploh pa - kakšne so to napovedi. Prijatelj vas bo presenetil, dobili boste dober poslovni predlog, na poti proti domu pa boste imeli srečo. Halo?! Kje pa je element presenečenja, če bi bilo vse to res? In natačno kaj naj bi vse te stvari predstavljale? Tako splošne zadeve so izrečene brez problemov, kajti v večini primerov se da vsako stvar razlagati tako, da je na koncu horoskop imel prav.

Najbolj pa me žalosti to, kako so se nekateri pripraljeni odpovedati lastnemu prenenečenju in uživanju življenja, da bi le jutranja napoved se izkazala za resnično. Kako prilagajajo prihodnost, da bi le bila taka, kot je bilo rečeno v horoskopu. Kakor da sam nimaš življenja, ki ga živiš, nimaš radosti, ki jih uživaš, nimaš dogajanja, nimaš doživetij. Vse ti narekujejo navsezgodnje bedastoče.

Taki primeri so redki. Večina ljudi, ki jih poznam, bere horoskop iz čiste zajebancije. Pač, ob smehu izrečen 'Le kdaj so mi zvezde namenile danes?' Fajn. Toda sam horoskopa ne prenesem. Sploh. Če ne morem zamenjati radijske postaje, si bom največkrat zastisnil ušesa in si v glavi na ves glas ponavljal kakšen enostaven zlog. Res mi ni do tega, da bi mi nekdo sploh poskušal vzeti čare vsakdana.

Življenje vsakega individuuma je posebno. Je samosvoje. Jutranji horoskop, namenjen množici, gotovo ni način, ki bi nam povedal, kakšen dan nas čaka. Zakaj se raje ne prepustimo toku življenja, ki nas nosi po svoje, nas sproti preseneča, razveseljuje in nas sem ter tja ponese tudi na brzice? Doživetje vendar mora biti. Uživajmo življenje! :)

9 komentarjev:

Klemen pravi ...

Se strinjam s teboj do zadnje natipkane besede. Dobro, zajebancijo še razumem ampak, da greš pa horoskop dejansko brat in imet od letega neka pričakovanja je pa živa bedarija.

Anonimni pravi ...

Tole me je pa res spomnlo na mojo srednješolsko pot v šolo. Vsako jutro (če le nismo zamujal) isto: tntrnrntn, kaj vas čaka danes?! tntrentn (to predstavlja uno čudno glasbo zravn)! :)

Btw, precej redno spremljam tvoj blog - zanimivo pisanje in razmišljanje, res prijetna popestritev! :)

Lp, Simona Ž.

nejc pravi ...

Neeeeeeeee horoskop je zakon! :)

Črt pravi ...

@Simona: Ja, že sama napoved horoskopa je antipatična, kaj šele, da bi vztrajal ob poslušanju! Enostavno ne gre :D

Pa hvala ;)

Don Marko M pravi ...

joj Črt, pa ne smeš biti tako nežen.... ;)
še do pred časom sem imel tudi jaz takšne in podobne pomisleke o horoskopih in jasnovidcih in se tudi razpisal na to temo na svojem blogu....
potem pa sem se odločil prevzeti zadevo v zabavo....in na svojem blogu napisal horoskop za leto 2010....kateri ima, kljub temu, da je polovica leta že mimo, konstantna branja, čeprav je nabral že nekaj čez 150.000 branj v tem času....
verjamem, da si ga tudi ti sposoben stipkati iz svojih misli ;) ....radio pa bi tudi jaz premaknil na drugo postajo, čeprav poslušam le takšne, ki nimajo horoskopa....čvrste glasbene ritme pač....
ampak, verjel ali ne, zvezde so na tvoji strani.... :cool:

Črt pravi ...

Horoskopa pa res ne prenesem, nekako sem prepričan, da mi bo življenje prineslo kaj, na kar bom vplival jazst in ne prej določeno zaporedje dogodkov. :D
In če so že zvezde na moji strani - bom raztrgal mojo železno srajco in prebral tvoj horoskop. ;)

Črt pravi ...

Moram reči, da se mi tvoj horoskop bolj dopade kot vse možne bedarije, ki jih slišim po radiu. Vsaj za vse je enako, hehe. :) lepo!

Don Marko M pravi ...

haha, zdaj si pa ostal brez kosa garderobe....saj to sem hotel povedati s svojim horoskopom....z njim ali brez njega je enako....pomembno je le, da človek verjame vase....to pa, da sem za vse napisal enako, so pa le redki pozorni opazili - bravo....
sicer pa je, vsaj meni, v življenju najlepše to, da prinese vse tisto, na kar ne morem(o) vplivati in smo praviloma nepripravljeni (vsaj prvič), čemur seveda enostavno rečemo - pridobljene izkušnje, ki seveda edine plemenitijo in oblikujejo človeka v neprecenljivost....in tebe imam na sumu, vsaj po tem kar sem prebral tukaj na blogu, da si svoj kup izkušenj dnevno višaš in širiš, kar me pri "mulcih" sploh navdušuje....keep on rockin'...

Črt pravi ...

Ne da se mi ponavljati tvojih besed, ker si vse povedal že sam. Vsakdan mora biti zanimiv, kajne? :) hvala enako! ;)