ponedeljek, 21. junij 2010

Lucky number 13

Trinajst. Baje da je to nesrečna številka. Da vsebuje neko negativno energijo, mogoče celo sovražno srečo, kot se je v Sonetju nesreče prebrisano izrazil Prešeren. Gradbeniki se izogibajo trinajstemu nadstropju, Apollo 13 je doživel hud razfuk, prav tako je v razbitinah končal zagrebški tramvaj s številko trinajst. Od kje pa raja tako vneto veruje, da šesto zaporedno praštevilo prinaša nesrečo?

Vse naj bi se začelo, ko je Jezus almighty sedel pri večerji s svojimi dvanajstimi zasledovalci - in trinajsti za mizo je sedel izdajalec Juda Iškarijot. V podobnih štorijah se trinajstica pojavlja tudi v skandinavski narodni mitologiji, pa v antiki, kjer pa je bila kljub vsemu smatrana za najmočnejše število. Vse skupaj je najbolj prestrašilo Italijane, kjer nikjer ne vidiš hiše s številko 13.

Toda - a gre verjeti tem natolcevanjem? Sam jim ne. Tako kot ne verjamem v horoskop. Po mojem mnenju je važno samo, kako ti gledaš na stvar. Če si se odločil, da bo stvar fajn, potem bo fajn. Sploh pa se je do sedaj številka 13 izkazala za precej prijateljsko številko. Že na drugem ustnem izpitu iz mature sem namreč povlekel to kombinacijo števk in bil dejansko precej navdušen nad vprašanji, ki so se skrivala pod to zaporedno številko.

Pri angleščini sem že v petek v prvo povlekel trinajstico, ki mi je pomagala k četrt ure neprestanega govorjenja v svetovnem jeziku številka 1. Danes pa sem pri slovenščini sicer najprej povlekel devetnajstico, ampak se mi Čudežni Feliks ni zdel prav nič čudežen, zato sem še enkrat posegel v kuvertico in izvlekel - trinajstico. Absurdna dramatika in slovensko pesništvo realizma sta mi bila veliko bolj po godu.

Zaenkrat se je za nekatere nesrečna številka zame izkazala kot prava glasilka fortune. Če jo povlečem še v sredo pri matematiki, ne dvomim, da bom tudi tam opravil ustni izpit brez večjih težav. Sploh pa zgleda, da mi je trinajstica nekako namenjena. No, pritoževati se ne morem, lahko le rečem... Let it be. :)

3 komentarji:

Don Marko M pravi ...

ma, italijani padajo v travme na vse, kar je oddaljeno od križa več kot pol metra....
dodal ti bom le še od kod obsedensot nekaterih s petkom 13...
pisalo se je 13 stoletje, ko je, kot po naročilu, na 13 dan v mesecu francoski kralj zaprl v ječe Templarjeve viteze....seveda je bil tisti dan - petek....ostalo je že zgodovina...
si pa dosti bolj nežen, kot sem bil jaz v zapisu o vražji vraževernosti na svojem blogu....kar je mogoče še bolje, ker jaz nisem šparal ne dlak ne jezika... ;)

Črt pravi ...

Zanimiv podatek tole o zaprtju vitezov, nisem vedel... je pa smešno naključje. :D Bom poskušal najti, čeprav se mi zdi, da tisti gumb za iskanje na tvojem blogu je bolj za okras kot pa da bi funkcioniral, vsaj jazst ga v dveh različnih brskalnikih ne morem spraviti, da bi storil kaj uporabnega... ;)
Malo nežnosti mora biti, da lahko človek kakšen pameten zaključek ven potegne. :)

Don Marko M pravi ...

ma dela, dela....probaj samo 1x kliknit z levo na gumb namesto klikat pa bo ok...ja,ja, saj vem da veš kako gre to s pc-ji... ;)